יום שבת, 11 בדצמבר 2010

הקדמה לפרויקט - "הדף היומי לתולדותינו"


שלום וברכה!

ברצוננו להציג בפניכם הסבר לפרוייקט שלנו, "הדף היומי לתולדותינו" שעומד להיכנס, בחסדי ה' יתברך, לשנת ה-שבע-עשרה לפרסומו (כבר מעל ל-11 שנה במחשב). בדף זה, אנו סוקרים ממקורות שונים אירועים שקרו לעם ישראל במהלך הדורות בתאריך העברי של אותו יום. לעתים, מרחיבים את הדעת ע''י קטעים נוספים מענייני דיומא.

אנו תפילה שכך נצליח במשך הזמן לפתוח גם לך/כם אשנבים חדשים לתולדותינו.

מפעל זה הוא פרי מאמץ של חיפוש לאחר נקודות משותפות בעם ישראל – מתוך מוּדעוּת כי אירועים היסטוריים מהווים שורש משותף לכולנו. הנסיון רב-השנים שלנו מלמדנו כי יהודים מִמגזרים מגוונים ורבים מוצאים שׂפה משותפת דרך הדפים שלנו.

תת-הכותרת שמופיעה בראשו של הדף,
עַם הדַבֵק בעברו בלבד הוא עַם גוסס, אך אם היהודים ישאבו מעברם דעת ואהבה אל מורשתם, יהיה להם הכח לפתוח את שערי עתידם.
מתַמְצֶתֶת את מגמת "הדף היומי לתולדותינו". עַם שיודע מאיין הוא בא, יידע טוב יותר לאן הוא הולך. אך יש לזכור שליהודי הבודד קשה להגיע ליעדו לבדו. אנו זקוקים לעבודה משותפת – מכלל היהודים השונים המרכיבים את המרקם המיוחד שנקרא "כלל ישראל". (אגב, הדף גם נכתב בגוונים שונים דבר שנותן ביטוי להרכב המיוחד של העם היהודי.) נוכל לינוק ולשאוב עוצמה אחד מהשני כאשר עובדים ביחד. ואז יקוים הלימוד:
"הוא [רבי חנינא בן דוסא] היה אומר: כל שרוח הבריות נוחה הימנו,
רוח המקום [=הקדוש ברוך הוא] נוחה הימנו." [פרקי אבות ג', משנה י''ג]

בתקופה האחרונה רבים היו ההפסקות בהוצאת הדף לאור. לכן, עפ"י רוב, בשנה האחרונה ה'דף' יוצא לאור כפעם בשבוע לקראת שבת, מתוך תקוה שנוכל להמשיך ולחבר את הדף בצורה רצופה. לפעמים הצלחנה... אנו שומרים על השם, "הדף היומי לתולדותינו" למרות שינוי זה, בתקוה ובתפילה כי עם הזמן אכן נמצא את הדרך לחזור ולהוציא את הדף כפי שעשינו עד כה- כל יום מיום א' עד ה' וכולל.

שני דברים אנו מבקשים מקוראינו היקרים: לעזור לנו במשוב שלכם, ולהפיץ את דבר הדף לקוראים פוטנציאליים נוספים, בתקוה לצרפם למאמץ המשותף. אנחנו תמיד שואפים ושׂמחים להגדיל את "משפחת הקוראים" ולשלוח את הדף לכתובות נוספות. הדף מגיע היום גם
לבתי-ספר, לבסיסי צה''ל ועוד מוסדות ציבוריים. יש מהקוראים – גם שלא תמיד מספיקים לקרוא את הדף כל יום - ששמים אותו בלוח המודעות שבבית-הכנסת, בעבודה, בבית-הספר וכו'. בצורה כזו, ציבור רחב יותר יוכל להפיק הנאה ותועלת מהדברים שאנו מעלים על הדף.

אפשר להזמין מינוי [חינם!] ל"דף היומי לתולדותינו" דרך ה-e-mail שלנו:

בימים אלה, יותר מתמיד, מעשׂי האבות יכולים להאיר את דרכי הבנים.
ברוכים הבאים וקריאה מהנה!

ברכה ומרדכי גולדמן
באר-שבע

תגובה 1: